קידום אתרים

התהליך שלנו ביחד איתך

רשת האינטרנט היא מקום גדול, ובגוגל – מנוע החיפוש הפופולרי ביותר – אפשר למצוא כמות אינסופית של אתרים. כשאנחנו מחפשים ביטוי מסוים בגוגל (ואנחנו בטוחים שגם אתם) אנחנו בוחרים את אחת מהתוצאות הראשונות שמופיעות. לכן, התחרות על המקומות הראשונים היא גדולה ואכזרית. כדי להצליח להתמודד עם התחרות ולעשות עיניים לגוגל, צריך לשחק לפי חוקי המשחק שהיא מציבה.

מטרת קידום אתרים באופן אורגני היא להביא האתר שלכם לתוצאות החיפוש הראשונות בביטויים הרלוונטיים לתחום שלכם. איך עושים את זה? מחזקים את האתר, משמנים אותו ומטפחים אותו, וכך גורמים לגוגל להבין שמדובר פה על אתר רלוונטי וחשוב.

אנחנו יודעים לעשות בדיוק את זה, עם שנים של ניסיון בתחום והבנה מקיפה, ועובדים לפי תכנית עבודה קבועה ב-5 שלבים:

א. מחקר מילים ואסטרטגיה

הדבר הראשון שאנחנו עושים הוא מחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח הוא השלב הבסיסי ביותר בהליך קידום אתרים אורגני, במהלכו אנחנו “שולפים” מילים, ביטויים ונושאים בהם יש להתמקד במטרה להגיע לקהל היעד המזוקק שלכם בצורה המדויקת ביותר. אנחנו מבצעים את המחקר במיומנות ובמקצועיות, באמצעות תוכנות ייעודיות. בסיום התהליך אנחנו מקבלים רשימת ביטויים מדויקת ללקוח הפוטנציאלי בכל אחד משלבי הרכישה שלו – כשהוא רק חוקר את התחום, כשהוא כבר יודע מה הוא רוצה, וכשהוא כבר מוכן לקנות.

מחקר מילות מפתח לוקח אותנו ישירות לשלב הבא – יצירת האסטרטגיה שלנו. אחרי שאיגדנו רשימת מילים וביטויים רלוונטיים הגיע הזמן להבין כיצד לבנות את פרויקט הקידום בצורה הנכונה ביותר. זה גם הזמן בו אנחנו מבינים כמה תנועה כל ביטוי יכול להכניס ויוצרים רשימת המלצות לביטויים עם הפוטנציאל הטוב ביותר.

 

ב. אופטימיזציה

המטרה העיקרית שלנו בהליך הקידום האורגני היא למקם את האתר שלכם כמה שיותר גבוה במנוע החיפוש של גוגל. איך עושים את זה? משכנעים את גוגל שהאתר שלכם הוא הרלוונטי ביותר עבור הביטוי שהמשתמש חיפש. ואיך עושים את זה? זה הזמן להכיר את הביטוי החשוב ביותר – אופטימיזציה למנועי חיפוש.

בשלב זה אנחנו עושים “מייקאובר” לכל אחד מעמודי האתר הקיימים, ומכווננים אותם לפי האסטרטגיה שבנינו ורשימת מילות המפתח שיצרנו, כך שגוגל יבין שמדובר על אתר רלוונטי. אנחנו משלבים את המילים והביטויים הרלוונטיים בתוך האתר, משפצים את התוכן, מוסיפים תגיות ונתוני מטא, יוצרים כותרות משנה, משדרגים את המהירות ועוד ועוד. חשוב להדגיש שאופטימיזציה למנועי חיפוש היא לא משהו שעושים פעם אחת בלבד; יש צורך לתחזק את העמודים כל הזמן כדי לשמור על רמת המיקום ולהמשיך להתקדם.

 

ג. בניית קישורים איכותיים

קישורים (לינקים) הם חלק בלתי נפרד מעולם הקידום האורגני. ככל שאתר מקבל יותר קישורים מאתרים אחרים – בעיקר אם הם חזקים ומדורגים גבוה – כך הוא עצמו עולה בדירוג, שכן גוגל מבינה שמדובר על אתר רלוונטי עם תוכן מוצלח. בניית קישורים איכותיים מתרחשת בשלוש זירות: קישורים מאתרים אחרים לאתר שלכם, מתוך האתר שלכם החוצה ומתוך האתר שלכם פנימה (קישורים פנימיים). בשלב הזה אנחנו בונים עבורכם רשת של קישורים איכותיים ומגוונים, ומתחזקים אותה לאורך זמן. אנחנו עוקבים אחר ההתקדמות, מודדים את הנתונים משפרים את הביצועים תוך הסתייעות בכלים המיועדים לכך (ביניהם אנליטיקס וסרץ’ קונסול).

 

ד. שיפור תוכן

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בקידום האתר הוא תוכן עם ערך לגולש. בגוגל רוצים שהאתרים שיופיעו בקדמת הבמה יהיו אתרים שיסייעו למשתמשים ושיספקו תוכן עם ערך לגולש. זה לא חשוב רק לגוגל – גם אתם צריכים לרצות את זה. ככל שהערך שאתם מספקים הוא טוב יותר, כך הלקוחות הפוטנציאליים יחזרו לאתר שלכם, יסמכו עליכם יותר ובסופו של דבר יפנו אליכם. גם התוכן צריך להתעדכן באופן תדיר, ואנחנו דואגים לעדכון קבוע של הבלוגים והמאמרים באתר כך שיהיו רלוונטיים, עדכניים ומלאי ערך לגולשים.

 

ה. חווית משתמש

בשלב האחרון אנחנו דואגים לחווית משתמש (UX ו-UI) מקסימלית. חווית משתמש היא קריטית מסיבה אחת: ככל שחווית המשתמש טובה וחלקה יותר, כך המשתמש יבלה זמן רב יותר באתר שלכם. ככל שהוא יבלה זמן רב יותר באתר, כך בגוגל יבינו שמדובר על אתר איכותי. לעומת זאת, אם המשתמש נוטש את האתר אחרי כמה שניות של רפרוף, הדירוג של האתר יכול להיפגע. לכן, חווית משתמש היא חשובה ביותר בהליך העבודה על קידום האתר.

חווית משתמש תלויה בגורמים שונים, ביניהם התאמה של האתר לגלישה במובייל (היום יותר ויותר אנשים מחפשים דרך המובייל!), מהירות האתר, טקסטים איכותיים ובהירים, וכן גלישה קלה ונגישה ומעבר פשוט בין עמוד לעמוד בתוך האתר (מה שנקרא, היררכיה באתר). אנחנו יודעים לעשות את כל זה, ולהפוך את האתר שלכם למהיר ויעיל ככל האפשר.

 

מה זה SEO?

הביטוי SEO הוא ביטוי המפתח של עולם קידום האתרים, אבל מה עומד מאחוריו? מה הכוונה כשאומרים SEO? מאחורי שלוש האותיות האלו מסתתר עולם שלם שטומן בחובו את כל סודות קידום האתרים במנועי החיפוש. בכתבה הזו נצלול אתכם פנימה כדי להבין קצת יותר לעומק!

אז מה זה SEO?

הביטוי SEO הוא קיצור של Search Engine Optimization, או בעברית – אופטימיזציה למנועי החיפוש. המטרה של הליך האופטימיזציה הוא לשפר את מיקום האתר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, בעיקרם גוגל, לפי ביטויי החיפוש הרלוונטים לאתר. ניתן לחלק את מטרת האופטימיזציה לשלוש קטגוריות עיקריות:
 
איכות התנועה: כשאנחנו מבצעים אופטימיזציה למנועי החיפוש, אנחנו רוצים שיגיעו לאתר שלנו משתמשים איכותיים. כלומר, כאלו שאכן מחפשים את המוצר או השירות שאנחנו מציעים. המטרה של SEO היא למשוך את קהל היעד המדויק ביותר לתחום, כך שהמשתמשים שיגיעו לאתר דרך מנועי החיפוש אכן ימצאו ערך באתר ואף ירכשו את המוצר.
כמות התנועה: ברגע שזיקקנו את קהל היעד, אנחנו רוצים שכמה שיותר אנשים השייכים לו יגיעו לאתר. באופן טבעי, ככל שיותר לקוחות מגיעים לאתר שלנו, כך הסיכוי שלנו למכור עולה.
 
תוצאות אורגניות: מכירים את הפרסומות הממומנות שמופיעות בראש עמוד החיפוש בגוגל? אז לא לשם אנחנו רוצים להגיע כשמדובר על SEO. המטרה היא להגיע לתוצאות האורגניות הראשונות במנוע החיפוש – התוצאות הלא ממומנות, שנחשבות אמינות יותר בעיני הגולשים.

זה הזמן להכיר את האלגוריתם של גוגל

איך גוגל מחליט מי יהיה מקום ראשון, מי יהיה במקום השני ומי ימוקם בעמוד העשירי? בגוגל פיתחו אלגוריתם מיוחד שמטרתו לקבוע את איכות האתר והתאמתו לביטוי החיפוש, במטרה לספק לגולשים את האתרים המתאימים ביותר עבורם. האלגוריתם מדרג באופן אוטומטי את האתרים הרלוונטים לפי סדר, ואותו סדר מופיע כך בעמוד החיפוש. האלגוריתם לוקח בחשבון פרמטרים שונים, ביניהם:

איכות התוכן באתר וכן התאמה בין הביטוי שהמשתמש חיפש במנוע החיפוש לבין כמות ההופעות של הביטוי באתר.
תגיות מטא, שהן תגיות HTML שבעל האתר מוסיף לכל עמוד באתר ונועדו לתת מידע על האתר. ככל שהתגיות מדויקות יותר, כך דירוג האתר עולה. כמו כן, נלקחים בחשבון גם פרמטרים כמו טקסט מודגש, כותרות משניות, תמונות וכדומה.

לינקים שמקושרים לאתר וממנו – ככל שהאתר מקבל לינקים מאתרים פופולריים אחרים, הדירוג שלו עולה.

זמן גלישה ככל שהגולש נמצא באתר יותר זמן (ולא בורח כעבור מספר שניות) כך הוא נחשב איכותי יותר.

חווית המשתמש ככל שהאתר מהיר יותר, מגיב יותר טוב, מותאם למובייל, נגיש ונוח לשימוש כך הדירוג שלו עולה.

גוגל משתנה כל הזמן – וכך צריך גם האתר

המטרה של הליך האופטימיזציה היא לשדרג ולחזק את האתר בהתאם לאלגוריתם של גוגל, כך שהדירוג שהוא יקבל יהיה כמה שיותר גבוה בביטויים הרלוונטיים. את האופטימיזציה עושים בדרכים שונות, ביניהן חקר של מילות מפתח, כתיבת תוכן איכותי, בניית רשת של לינקים ושיפור חווית המשתמש באתר.

האלגוריתם של גוגל משתנה באופן תדיר, והופך יותר ויותר מתוחכם. בהתאמה, כך גם הטקטיקות של ביצוע אופטימיזציה נעשות מתוחכמות יותר. לכן, SEO זה לא משהו שעושים פעם אחת ודי – יש להתעדכן כל הזמן, להיות ערים לכל השינויים ולבצע אופטימיזציה בכל תקופה מחדש כדי להבטיח את המיקומים של האתר ואף לשפר אותם כל הזמן!

אנחנו בפיקסל פלוס סוחבים אחרינו שנים רבות של ניסיון בקידום אתרים ו-SEO, מתעדכנים באופן תדיר בכל השינויים שמתרחשים בגוגל ומבצעים אופטימיזציה לפי כל הפרמטרים הנדרשים. אם אתם רוצים להגיע מעלה-מעלה במנוע החיפוש ולזכות לתנועה ערה ואפקטיבית של גולשים, אתם מוזמנים לפנות אלינו לייעוץ!