ניהול מוניטין

ניהול מוניטין (הסרת/דחיקת כתבות שליליות)


היום, האינטרנט הוא חלק קריטי ובלתי נפרד מקנייה של מוצרים והזמנת שירותים – כשאנשים מחפשים לקנות ממקום מסוים, הם מחפשים ביקורות ברשתות החברתיות ותוצאות במנועי החיפוש כדי לקבל מידע על אותו מותג או מוצר. לכן, ביקורות רעות, תלונות, דירוגים נמוכים, כתבות לא מחמיאות וכדומה יכולים להשפיע באופן עמוק על עסק!

ובכל זאת, כמעט כל עסק נתקל באותן תגובות מבאסות על המקום שלו, חוויות פחות טובות, ולעיתים אפילו עובר “שיימינג”. איך מתמודדים עם התגובות האלו? איך מצנזרים את התלונות? את כל זה אפשר לעשות באמצעות ניהול מוניטין, חלק בלתי נפרד מתהליך קידום אתרים.

מה זה ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין, כשמו כן הוא, משמעותו לנהל את המוניטין והתדמית של העסק או המותג. באמצעות ניהול מוניטין אתם שולטים על מה מוצג ללקוחות פוטנציאליים, יכולים להשפיע על התפיסה של לקוחות ולוודא שהתדמית שלכם נקייה ככל האפשר.

בתהליך של ניהול מוניטין אנחנו למעשה “דוחקים” את התוצאות השליליות, כך שמנועי החיפוש לא יציגו אותן בראש העמוד. באותה נשימה, באמצעות ניהול מוניטין מקפיצים את התוצאות החיוביות למעלה – כך שהדף יהיה נקי מתגובות וביקורות רעות, והתדמית שלכם תשאר חיובית.

ישנן טקטיקות שונות לניהול מוניטין. אלו הטקטיקות הראשיות והמוצלחות ביותר:

ניהול מוניטין, כשמו כן הוא, משמעותו לנהל את המוניטין והתדמית של העסק או המותג. באמצעות ניהול מוניטין אתם שולטים על מה מוצג ללקוחות פוטנציאליים, יכולים להשפיע על התפיסה של לקוחות ולוודא שהתדמית שלכם נקייה ככל האפשר.

בתהליך של ניהול מוניטין אנחנו למעשה “דוחקים” את התוצאות השליליות, כך שמנועי החיפוש לא יציגו אותן בראש העמוד. באותה נשימה, באמצעות ניהול מוניטין מקפיצים את התוצאות החיוביות למעלה – כך שהדף יהיה נקי מתגובות וביקורות רעות, והתדמית שלכם תשאר חיובית.

בנייה וניהול של נכסים דיגיטליים

תהליך של ניהול מוניטין דומה מאוד לתהליך של קידום אורגני לאתרים (SEO). בתהליך זה, עליכם לקדם מקורות רבים במקביל, להשקיע בקידום של תוצאות חיוביות, וכך לדחוק למטה את התוצאות השליליות.

כדי להוסיף עוד תוצאות חיוביות למנוע החיפוש, יש לייצר נכסים דיגיטליים נוספים שמציגים את העסק שלכם באור חיובי. כך, במקום לקדם רק את האתר המרכזי הראשי שלכם, עליכם לבנות ולקדם אתרים נוספים.

ניתן לקדם אתרים שונים – בלוגים שתפתחו, אתרים חדשים המשיקים לתחום העסק שלכם, דפי נחיתה, עמודים שיווקיים, עמוד ויקיפדיה, פרופילים ברשתות חברתיות וכדומה. את המקורות השונים האלו מקדמים בתהליך רגיל של קידום אתרים, כפי שהצגנו לכם במדריך המלא – כלומר, ממלאים אותם בתוכן חיובי ואיכותי, מנהלים את הלינקים בצורה חכמה, מבצעים אופטימיזציה וכדומה.

יש שני הבדלים בין תהליך קידום אתרים לניהול מוניטין:
בניגוד לתהליך רגיל של קידום אתרים, פה יש לקדם כמה מקורות במקביל, מה שהופך את העבודה לקצת יותר מסובכת.
בניהול מוניטין אנחנו מקדמים את שם המותג או העסק בלבד, ולא ביטויים רבים אחרים שמתגלים בחקר מילות מפתח

חיזוק תגובות חיוביות קיימות

אם יש אתרים אחרים או דפים שמאזכרים את המותג שלכם באופן חיובי, כדאי לקדם גם אותם כך שיופיעו גבוה בדירוג. כדי לדרג אתרים שהם לא בשליטתכם, מומלץ להכווין אליהם לינקים חזקים. כך, הדירוג של העמודים העלו יעלה, והם יופיעו גבוה יותר במנוע החיפוש וידחקו את התוצאות השליליות.

ניהול מוניטין - אנחנו פה כדי לנהל לכם את התדמית!

אם יש אתרים אחרים או דפים שמאזכרים את המותג שלכם באופן חיובי, כדאי לקדם גם אותם כך שיופיעו גבוה בדירוג. כדי לדרג אתרים שהם לא בשליטתכם, מומלץ להכווין אליהם לינקים חזקים. כך, הדירוג של העמודים העלו יעלה, והם יופיעו גבוה יותר במנוע החיפוש וידחקו את התוצאות השליליות.