פרסום בפייסבוק

הרשת החברתית “פייסבוק” הפכה לאחד מאפיקי הפרסום האפקטיביים ביותר בעולם של היום, עם מעל 2 מיליארד(!) משתמשים פעילים ברחבי העולם. באמצעות פרסומת בפייסבוק ניתן להגיע בדיוק לקהל הלקוחות המפולח שלכם, ליצור תוכן אינטראקטיבי ובעל ערך ולהניע לפעולה.

מערכת הפרסום של פייסבוק היא לא ממש פשוטה, ומכילה אופציות שונות לפרסומים לפי המטרה והסגנון שלכם. כדי להתחיל, הנה שני דברים עיקריים שצריך להכיר – מהי מטרת הפרסומת שלכם, ואיך תרצו להציג אותה!

 

מטרת הפרסומת:

פייסבוק מחלקת את מערכת הפרסום שלה לשלוש מטרות ראשיות. כשאתם מתחילים לבנות מודעה, אתם חייבים לבחור את אחת המטרות האלה:

מודעות (Awareness)

בפרסומות שמטרתן היא העלאת מודעות, אתם רוצים להעלות את מודעות הלקוחות הפוטנציאליים למותג שלכם; אתם רוצים לטרגט את קהל היעד, ולגרום לו להבין שאתם קיימים! למטרה כזו, כדאי לבחור בפרסומות שמציגות את המותג ואת הסיפור שלו, פרסומות שינסו להתחבר עם הלקוחות הפוטנציאליים. המטרה היא לבנות בסיס לקוחות, ולכן התוכן צריך להיות איכותי ובעל ערך.

שקילה (Consideration)

הסוג השני של פרסומות פייסבוק מגיע בשלב שהלקוח הפוטנצאלי כבר מכיר את המותג שלכם (הוא מודע לו) ועכשיו מתחיל לשקול רכישה וזקוק לעוד מידע. לכן, אתם תרצו לטרגט אנשים שמתלבטים אם לקנות. זה הזמן לפרסם את התוכן שבאתר שלכם ולהניע את המשתמש להיכנס, לפרסם פוסטים בבלוגים, קופונים, המלצות של לקוחות וכל מה שיניע את הלקוח עוד טיפה קדימה.

המרה (Conversion)

סוג כזה של פרסומת הוא פרסומת שמניעה לפעולה – המטרה הראשית היא לגרום ללקוח לקנות. פה עדיף לטרגט אנשים שכבר נמצאים ממש בשלב שהם מוכנים להוציא את הארנק. בפרסומת כזו המטרה היא לשלוח לקוחות ישר לעמוד המוצר או לחנות, להירשם, להזמין שירות וכדומה.

פורמטים של פרסומות:

אחרי שבחרתם מה מטרת הפרסומת שלכם ומה אתם מחפשים להשיג איתה, הגיע הזמן לבחור את הפורמט של הפרסומת – כלומר כיצד הפרסומת תראה. ישנן כמה אופציות פופולריות:

פרסומות עם תמונה

הסוג הראשון והפופולרי ביותר הוא פרסומות עם תמונה, כאשר מעל התמונה מופיע טקסט קצר. תמונות הן מאוד אפקטיביות שכן הן ויזואליות, יכולות להעביר הרבה מידע על המותג או העסק ולשדר אווירה מדויקת במבט אחד. צריך לדעת לבחור את התמונות הנכונות, שמתאימות למסר הנכון בפרסומת.

פרסומת קרוסלה

פרסומות קרוסלה הן פרסומות המשלבות מספר תמונות/סרטונים (עד 10) שמוצגים כמו ב”קרוסלה”, עם חיצים ימינה ושמאלה, כך שניתן להעביר ביניהם. באמצעות קרוסלה ניתן להציג מספר מוצרים ושירותים שונים או לחילופין ליצור אווירה וסקרנות.

פרסומות עם וידאו

פייסבוק מאוד אוהבת וידאו, ולכן פרסומות עם וידאו הופכות פופולריות יותר ויותר. סרטונים יכולים להעביר הרבה מאוד מידע על המותג, ולתפקד ממש כמו פרסומת לטלוויזיה. שימו לב, אתם צריכים למשוך את הלקוח הפוטנציאלי לצפות בסרטון – ולכן הוא צריך להיות מרתק ממש מהרגע הראשון.

פרסומת עם מצגת

אם אתם לא רוצים לבנות ולערוך וידאו, ניתן לבחור את אופציית המצגת. באופציה הזו אתם בוחרים מספר תמונות, ופייסבוק מציגה את התמונות זו אחר זו, בדומה לוידאו שהמערכת בונה עבורכם באופן אוטומטי.

פרסומת "קנבס"

פרסומת קנבס היא פרסומת אינטראקטיבית ייחודית לפייסבוק שמטרתה לתת ללקוח חוויה מיוחדת. הפרסומת הזו אפשרית רק במובייל, והיא בעצם יוצרת מעין דף נחיתה אינטראקטיבי בו אתם יכולים להזין תמונות, סרטונים, גיפים, טקסט, קליקים להנעה לפעולה ועוד. עם קריאייטיב יצירתי, ניתן לעשות הרבה דברים יפים בקנבס!

מודעת לידים

אם אתם רוצים להשיג כמה שיותר לידים (הרשמה לניוזלטר, לקורס, למידע נוסף וכדומה) זו המודעה עבורכם. כאשר אנשים ילחצו על הפרסומת, יופיע טופס שתכינו בעצמכם ובו המשתמשים יוכלו להזין פרטים, ואתם תוכלו ליצור איתם קשר ישיר.
הבחירה במטרת הפרסומת ובפורמט שלה צריכה להיעשות בחכמה. מומלץ להיעזר בחברת פרסום מקצועית שמתמחה בעולם הרחב והדינמי של פרסום ברשתות החברתיות, אך כמובן ניתן גם לנסות לבד ולשחק עם האפשרויות והתקציבים!

פרסומות עם תמונה

הסוג הראשון והפופולרי ביותר הוא פרסומות עם תמונה, כאשר מעל התמונה מופיע טקסט קצר. תמונות הן מאוד אפקטיביות שכן הן ויזואליות, יכולות להעביר הרבה מידע על המותג או העסק ולשדר אווירה מדויקת במבט אחד. צריך לדעת לבחור את התמונות הנכונות, שמתאימות למסר הנכון בפרסומת.

פרסומת קרוסלה

פרסומות קרוסלה הן פרסומות המשלבות מספר תמונות/סרטונים (עד 10) שמוצגים כמו ב”קרוסלה”, עם חיצים ימינה ושמאלה, כך שניתן להעביר ביניהם. באמצעות קרוסלה ניתן להציג מספר מוצרים ושירותים שונים או לחילופין ליצור אווירה וסקרנות.

פרסומות עם וידאו

פייסבוק מאוד אוהבת וידאו, ולכן פרסומות עם וידאו הופכות פופולריות יותר ויותר. סרטונים יכולים להעביר הרבה מאוד מידע על המותג, ולתפקד ממש כמו פרסומת לטלוויזיה. שימו לב, אתם צריכים למשוך את הלקוח הפוטנציאלי לצפות בסרטון – ולכן הוא צריך להיות מרתק ממש מהרגע הראשון.

פרסומת עם מצגת

אם אתם לא רוצים לבנות ולערוך וידאו, ניתן לבחור את אופציית המצגת. באופציה הזו אתם בוחרים מספר תמונות, ופייסבוק מציגה את התמונות זו אחר זו, בדומה לוידאו שהמערכת בונה עבורכם באופן אוטומטי.

פרסומת "קנבס"

פרסומת קנבס היא פרסומת אינטראקטיבית ייחודית לפייסבוק שמטרתה לתת ללקוח חוויה מיוחדת. הפרסומת הזו אפשרית רק במובייל, והיא בעצם יוצרת מעין דף נחיתה אינטראקטיבי בו אתם יכולים להזין תמונות, סרטונים, גיפים, טקסט, קליקים להנעה לפעולה ועוד. עם קריאייטיב יצירתי, ניתן לעשות הרבה דברים יפים בקנבס!

מודעת לידים

אם אתם רוצים להשיג כמה שיותר לידים (הרשמה לניוזלטר, לקורס, למידע נוסף וכדומה) זו המודעה עבורכם. כאשר אנשים ילחצו על הפרסומת, יופיע טופס שתכינו בעצמכם ובו המשתמשים יוכלו להזין פרטים, ואתם תוכלו ליצור איתם קשר ישיר.
הבחירה במטרת הפרסומת ובפורמט שלה צריכה להיעשות בחכמה. מומלץ להיעזר בחברת פרסום מקצועית שמתמחה בעולם הרחב והדינמי של פרסום ברשתות החברתיות, אך כמובן ניתן גם לנסות לבד ולשחק עם האפשרויות והתקציבים!