מילון מונחי SEO (מילון מונחים)

הזחלן זוחל דרך הקישורים הפנימיים והיוצאים ומאנדקס את העמוד. מחקר מילות מפתח עושים עבור ביטויים עם זנב קצר וארוך במטרה לבנות לינקים ותוכן אופטימליים. יחס נטישה גבוה יכול להיגרם מחווית המשתמש באתר, בין אם בגלל ניווט, חוסר ידידותיות במובייל או פרמטרים לא טובים באון-פייג’.

לא מבינים מה אמרנו כאן? מילון המונחים השלם ל-SEO פה בשביל לעזור לכם!

Anchor Text (טקסט עוגן) –

טקסט עוגן הוא למעשה הטקסט הלחיץ שמעביר אותנו ללינק מסוים. טקסט עוגן יכול להיות כל מילה שהיא, ואף כתובת העמוד. חשוב להכיר את המושג הזה שכן לטקסט שבוחרים יש חשיבות גדולה בקידום אתרים, וגוגל משתמשת בטקסט הזה כדי להבין את מהות האתר המקושר ואת הנושא שלו.

AMP

ראשי התיבות של הביטוי Accelerated Mobile Pages. זוהי טכנולוגיה של גוגל, שמטרתה להפוך את האתרים למהירים יותר ונגישים יותר למובייל. אתר שהטמיע את טכנולוגיית הAMP מופיע בתוצאת החיפוש לצד סמל של ברק.

Bounce Rate (יחס נטישה) –

זהו מדד חשוב, שמספר לנו כמה גולשים (באחוזים) נוטשים את האתר שלנו לאחר שניות בודדות. אם יחס הנטישה שלנו גבוה, זה אומר שגולשים עוזבים את האתר ולא מוצאים בו ערך, ולכן זו בעיה שצריך לפתור.

BreadCrumb

(פירורי לחם) – פירורי לחם הם סוג של ניווט, שעוזר למשתמש להבין איפה הוא נמצא באתר שלכם. פירורי לחם יכולים להופיע כך בראש העמוד: עמוד ראשי-> משחקים -> משחקי קופסה -> מונפול, והמשתמש יכול ללחוץ על כל אחד מהלינקים האלו ולחזור אחורה. זו דרך טובה לשפר את חווית המשתמש וכן את פעילות הזחלן באתר.

Canonical Url (כתובת קנונית) –

כאשר האתר שלכם נגיש מכמה כתובות URL שונות, עלולה להיווצר בעיה של תוכן כפול. כתובת קנונית מונעת בעיות של תוכן כפול במנועי החיפוש, באמצעות הגדרה של הגרסה הקנונית של דף האינטרנט. עושים זאת באמצעות תגית HTML פשוטה המאגדת כתובות משוכפלות.

Crawler (זחלן) –

הזחלן הוא חלק בלתי נפרד מהאלגוריתם של גוגל, והוא זה שסורק את העמודים ברשת, מבקר באתר שלכם וסורק את התוכן שלו. ככל שתעדכנו יותר את האתר, כך הזחלן יבקר אצלכם בתדירות גבוהה יותר, ויעדכן כל הזמן את הדירוג של האתר.

Disavow (התנערות) –

אם ישנם קישורים “רעים” שמקושרים לאתר שלכם, סביר להניח שאתם רוצים להיפטר מהם. לתהליך הזה קוראים התנערות, והוא מתבצע באמצעות כלי של גוגל בשם Disavow Tool. בכלי הזה אתם מזינים את האתר המקשר אליכם, ומנוע החיפוש מתעלם מקישורים שנמצאים באתר זה.

Domain Authority -

מדד המשקלל פרמטרים שונים במטרה לנתח את הרלוונטיות של האתר שלכם בתחום בו אתם עוסקים. המדד הזה מספק מידע כמו הופעות בSERP, מעמד האתר שלכם ביחס למתחרים וכדומה.

Duplicate Content (תוכן משוכפל) –

תוכן משוכפל, כשמו כן הוא, תוכן שמופיע יותר מפעם אחת בצורה זהה או עם שינויים קלים. גוגל לא אוהבת למצוא דפים דומים או מועתקים, ולכן מורידה את הדירוג של אתרים שמשתמשים בתוכן מועתק.

E-Commerce (מסחר אלקטרוני) –

אתר מסחר אלקטרוני הוא כל אתר המציע למשתמש לרכוש באופן דיגיטלי מוצר או שירות. דרך האתר מבצעים את תהליך הרכישה כולו, כולל התשלום.

External Links (קישורים יוצאים) –

כמה קישורים יוצאים מתוך עמוד באתר שלכם אל אתרים חיצוניים. כמו תמיד, מומלץ לחשוב על איכות וערך, עם התאמה לנושא, ולהימנע ממחשבה כמו הכמות המומלצת.

Facebook

הרשת החברתית הגדולה בעולם, שהוקמה בשנת 2004 על ידי מארק צוקרברג. היום פייסבוק הפכה לכלי פרסום משמעותי עבור עסקים, המאפשרת להגיע לקהל מטורגט ומפולח.

Google Analytics –

שירות חשוב מאוד של גוגל, המאפשר לנתח את התנועה באתר שלכם. דרך הכלי הזה תוכלו לעקוב אחר כמות הכניסות לאתר, להבין מאיפה מגיעות הכניסות האלו, האם מרבית הכניסות מגיעות מתוצאות אורגניות או הממומנות וכדומה.

Google Mobile-Friendly –

היום, גוגל שמה יותר ויותר דגש על אתרים רספונסיביים וידידותיים למשתמש במובייל. לכן, חווית משתמש טובה במובייל היא פרמטר דירוג חשוב מאוד. ניתן לבדוק את חווית המשתמש שלכם במובייל באמצעות מדד של גוגל: https://search.google.com/test/mobile-friendly

Google Rank Brain –

באוקטובר 2015 היה עדכון מהותי מאוד באלגוריתם של גוגל ובמערכת הדירוג, בשם RankBrain. האלגוריתם משתמש במאשין-לרנינג ואינטליגנציה מלאכותית כדי לפרש את ביטויי החיפוש של המשתמש.

Google Penalty –

אם לא הקשבתם להנחיות של גוגל או בעקבות עדכון של האלגוריתם, אתם עשויים לבצע “עבירה” שתשפיע לשלילה על הדירוג שלכם.

Header

בקוד ה-HTML של האתר, הכותרת הראשית (H1) היא הכותרת והחשובה ביותר בדף. היא זו המציגה לגוגל את נושא הדף והאתר. ישנה חשיבות גם לכותרות המשניות.

HTTPS

פרוטוקול מוצפן (לעומת HTTP, שאינו מוצפן). גוגל מבדילה בין שני הפרוטוקולים, ותמיד תעדיף אתר עם תקן HTTPS, בעיקר אם הגולש צריך להזין מידע רגיש בטפסים או ברכישה אלקטרונית.

Index

הזחלן של גוגל סורק את כל העמודים ועובר דרך הלינקים מעמוד אחד לשני ומאתר אחד לאחר. כל אחד מהעמודים שהזחלן סורק נשמר כעותק באינדקס האוטומטי של גוגל, כך שבעת שהמשתמש מחפש ביטוי מסוים, גוגל שולפת את התוצאות מתוך האינדקס שלה.

Internal Links (קישור פנימי) –

קישור בעמוד אינטרנט שמקשר לעמוד אינטרנט אחר בתוך אותו אתר (URL) נקרא קישור פנימי. הקישורים הפנימיים יוצרים היררכיה חשובה באתר, וכן גם משפרים את דירוג האתר הכללי.

Keyword (מילות מפתח) –

מילות המפתח הן מאגר של מילים וביטוי חיפוש הקשורים לאתר או לנושא האתר המקודם בגוגל. מילות המפתח הן הבסיס לתהליך קידום האתרים, שכן על בסיסן בנוי התהליך כולו – התוכן באתר, הלינקים וכדומה.

Keyword Research (מחקר מילות מפתח) –

התהליך דרכו מגלים מילות מפתח חדשות שרלוונטיות לעסק, לנפח החיפוש ולתחרות. מחקר אפקטיבי הוא קריטי כדי לקבוע נישות רווחיות, להניע טראפיק לאתר ולקדם אותו.

Landing page (עמוד נחיתה) –

עמוד נחיתה הוא עמוד ספציפי ומדויק עם מטרה ייעודית של מכירה והמרות. מדובר על דף נפרד מהאתר עצמו, אליו מגיעים לרוב מתוך קמפיין ממומן כדי לקדם מוצר, שירות, קורס וכדומה.

Link Building (בניית קישורים) –

בניית קישורים היא אחד התהליכים החשובים בתהליך של קידום אתרים. בתהליך זה, יוצרים קישורים לאתר מתוך אתרים אחרים במטרה להעלות את הדירוג שלו. חשוב שהקישורים יהיו רלוונטיים – גוגל עשויה להעניש קישורי ספאם.

Long tail (זנב ארוך) –

ביטויי זנב ארוך הם ביטויים המורכבים ממילות מפתח רבות, ולכן מדובר על ביטויים ספציפיים במיוחד. נפח החיפוש של ביטויים כאלו הוא נמוך יותר, אך לרוב משתמשים המחפשים ביטוי זנב ארוך מוכנים לבצע רכישה, ולכן מומלץ להשקיע גם בביטויים כאלו.

Meta Description –

תגית חשובה המתארת את התוכן של האתר או העמוד בעמוד החיפוש של גוגל (התיאור המופיע מתחת ללינק עצמו בעמוד החיפוש). אם לא מספקים מטה-דסקריפשן, גוגל תבחר פסקה אקראית מהתוכן.

Mobile Optimization (אופטימיזציה למובייל) –

אופטימיזציה לאתר כך שיתאים לגולשים במכשיר סלולרי. אופטימיזציה כזו כוללת שיפור חווית המשתמש במובייל – הגדלת הפונט והתמונות, ניווט פשוט יותר וכדומה.

Navigation (ניווט) –

הניווט באתר האינטרנט. כיצד מנווטים בתוך האתר, איך מגיעים מעמוד לעמוד, התפריטים באתר וכן הקישורים הפנימיים. ניווט הבנוי נכון משפר את חווית המשתמש באתר וכך גם את הדירוג שלו.

Nofollow

אתרי או עמודי Nofollow הם אתרים עם סימון מיוחד, המסמנים לזחלן של גוגל שהלינקים מתוך האתר הזה לא צריכים להשפיע על הדירוג של האתרים אליהם הקישורים מגיעים.

Off-Page –

כל הפרמטרים המשפיעים על דירוג העמוד במנוע החיפוש, אך לא נמצאים בעמוד עצמו. אלו הם למשל קישורים מאתרים חיצוניים, הדומיין, קידום ברשתות חברתיות, רישום באינדקס מקומי ועוד.

On-Page –

כל הפרמטרים המשפיעים על דירוג העמוד במנוע החיפוש, ונמצאים באתר עצמו. התוכן באתר, קוד ה-HTML של העמוד, כותרות, קישורים יוצאים, חווית משתמש ועוד.

Organic Results (תוצאות אורגניות) –

תוצאות אורגניות הן התוצאות שמופיעות במנועי החיפוש מתחת ובנפרד מהחלק הממומן המופיע בראש העמוד. תוצאות אורגניות הן מה שמחפשים בקידום אתרים – להגיע גבוה במנוע החיפוש בביטויים מסוימים, מבלי לשלם כסף לגוגל.

Page rank (דירוג עמוד) –

האלגוריתם של גוגל המודד את הרלוונטיות של האתר במטרה לקבוע את הדירוג שלו ואת סדר ההופעה בSERP. ככל שהדירוג גבוה יותר עבור ביטוי מסוים, כך העמוד יופיע גבוה יותר במנוע החיפוש.

Panda

פנדה היא עדכון מסיבי של האלגוריתם של גוגל, ששוחרר לראשונה ב2011. העדכון בא להילחם באתרים עם תוכן באיכות נמוכה שהחלו להופיע יותר ויותר גבוה במנועי החיפוש על אף שאינם רלוונטיים. באמצעות העדכון גוגל מבחינה בין אתרים רלוונטים לאתרים שאינם רלוונטים.

Penguin

פינגווין הוא עדכון נוסף של האלגוריתם, ששוחרר לראשונה ב-2012. עדכון זה מתמקד בלינקים, ומטרתו לזהות לינקים מספימים, “רעים” ולא איכותיים, ולמנוע שימוש בטקטיקות פסולות לבניית קישורים.

Query (שאילתה) –

הביטוי או המונח אותו מקליד המשתמש במנוע החיפוש. הוא מקבל בחזרה רשימה של אתרים המדורגים לפי רלוונטיות.

Redirect

כאשר המשתמש (או הזחלן) מופנה מכתובת אינטרנט לכתובת אחרת. ההעברה מתבצעת בדרך כלל כאשר מחליפים עמוד ישן בעמוד חדש או אף אתר ישן באתר חדש. המטרה של ההפנייה מחדש היא להעביר לאתר החדש את הדירוגים של האתר הישן, ולא לאבד מוניטין.

Robots.txt –

זהו קובץ שמטרתו לכוון את הזחלן לקבצים מסוימים על גבי שרת האתר, ולמנוע ממנו גישה לקבצים אחרים במידת הצורך.

Sandbox

ארגז החול הוא תופעה שמתרחשת כאשר אתר שהיה ממוקם גבוה בתוצאות החיפוש נעלם או מופיע בדירוג נמוך מאוד. זה יכול לקרות בגלל עונש מצד גוגל, ולעתים פשוט כי האתר חדש.

Screaming Frog –

תוכנת ניתוח נתונים מומלצת ופופולרית המציגה נתונים הנוגעים לקידום האתר כמו קישורים פנימיים וחיצוניים, כותרות, תגיות ועוד.

Search Console (מנוע חיפוש) –

מנוע חיפוש הוא כל אתר בו ניתן להקיש ביטוי מסוים והוא מחזיר רשימה של אתרים רלוונטיים לפי אלגוריתם מסוים. מנוע החיפוש הפופולרי הוא גוגל, אך יש כמובן מנועים נוספים.

SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) – SEO

היא ראשי תיבות קצרים החובים בתוכם את כל הפעולות שאנחנו מבצעים כדי לקדם את האתר במנועי החיפוש. האופטימיזציה נערכת בתחומים כמו הוספת לינקים, שינוי התוכן, אופטימיזציה של הקוד עצמו ועוד.

SERP

עמוד החיפוש של גוגל. עמוד החיפוש של גוגל משתנה לפי ביטוי החיפוש, ויכול להציג גם תמונות, סרטונים, טוויטים, מיקומים קרובים, פרסומים ממומנים, גרפים ועוד (לצד התוצאות האורגניות).

SILO

שיטה ובה מאגדים תוכן שקשור זה לזה בקטגוריות ובקטגוריות משנה באתר, במטרה לסייע גם למשתמש וגם למנוע החיפוש להבין את הרלוונטיות של האתר. המיון לקטגוריות יוצר גם אסטרטגיה ברורה ללינקים פנימיים.

Spam

ספאם בקידום אתרים מדבר על כל השיטות המביאות גולשים לאתר באמצעים מספימים – כמו דחיסה של מילות מפתח רבות בעמוד אחד במטרה למשוך את הזחלן, או צירוף של לינקים לאתר במקומות רבים באינטרנט כמו תגובות בפורומים או בלוגים. היום גוגל נלחמת בתוכן מספים.

Technical SEO –

החלק הטכני של הSEO, שמטרתו לייעל את תהליך הזחילה של הזחלן באתר. הוא כולל את מבנה האתר, אופטימיזציה של תמונות, רספונסיביות, ביצועים טכניים של האתר וכדומה.

Title (כותרת) –

הכותרת של דף באתר, אותה נראה ככותרת בעמוד החיפוש של מנוע החיפוש. תגית הכותרת היא חשובה ביותר ומהווה פרמטר חשוב לקביעת הרלוונטיות באלגורים של מנועי החיפוש. מומלץ לשלב בכותרת מילות מפתח רלוונטיות.

Traffic (תנועה) –

הטראפיק באתר מתייחס לכמות המבקרים המגיעים לאתר. טראפיק יכול להגיע מכמה נתיבים – טראפיק אורגני (SEO), טראפיק ממומן, ישיר וכדומה.

User Experience (חווית משתמש) –

חווית המשתמש היא עוד פרמטר חשוב באלגוריתם של גוגל, המתייחס לקלות ולנוחות האתר למשתמש ולזחלן. חווית משתמש כוללת נתונים כמו מבנה האתר, מהירותו, הרספונסיביות שלו (עד כמה הוא ידידותי במובייל), פשטות השימוש וכדומה.

URL

הכתובת של האתר או הדף בו נמצא המשתמש. ה-URL של כל דף באתר צריך להיות רלוונטי וגם הוא תורם לדירוג העמוד במנוע החיפוש. URL צריך להיות קצר וענייני, אך גם רלוונטי ומשלב מילות מפתח.

Visit (ביקור) –

בכל פעם שמשתמש מגיע לאתר וממשיך לגלוש בו, הוא נחשב למבקר. משתמש נחשב למבקר גם אם הוא נכנס לאתר שלכם כבר בעבר, אלא אם כן הזמן שעבר בין ביקור אחד לשני הוא פחות משלושים דקות. במקרה כזה, הוא ייספר פעם אחת.

XML sitemap –

קובץ המכיל את כל הURL-ים באתר אותם תרצו שהזחלן יסרוק. לכל URL יצורף מידע רלוונטי. הקובץ הזה משפר את ה-SEO שכן הוא מאפשר לכם לשלוט על הצורה בה האתר שלכם ייסרק ויאונדקס. ישנם כלים המייצרים XML sitemap באופן אוטומטי.

WordPress

מערכת ניהול תוכן פופולרית המשמשת לבניית אתרים מסוגים רבים. המערכת נחשבת ידידותית למשתמש ומאפשרת לבנות אתרים בקלות. כמו כן, היא נגישה גם בשפה העברית.

Yoast

זהו פלאגין חשוב עבור אתרי WordPress. הוא מאפשר להזין בקלות מוטיבים שונים לSEO, כמו הכותרת ותיאור המטא, וכן מאפשר לנתח את הקריאות של התוכן, להזין מילות מפתח ולנהל לינקים.